هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

اموزش کامل مراقبت از درب ضد سرقت

مراقبت و نگه داری از درب ضد سرقت

اموزش کامل مراقبت از درب ضد سرقت

مقدمه

امروزه با افزایش جرایم سرقت و دستبرد در جوامع مختلف، استفاده از درب های ضد سرقت برای حفاظت از خانه و اموال افراد بسیار حائز اهمیت است. اما تنها نصب یک درب ضد سرقت کافی نیست، بلکه مراقبت و نگهداری صحیح از آن نیز اهمیت دارد. در این مقاله، به بررسی اموزش کامل مراقبت از درب ضد سرقت می پردازیم تا به شما کمک کنیم خانه و اموال خود را بهتر محافظت کنید.

 

انواع مدل های درب ضد سرقت

پیش از انکه به نحوه مراقبت از درب ضد سرقت بپردازیم،باید از نوع درب ضد سرقت خود و اینکه در ساخت ان از چه متریالی استفاده شده است اطلاعات کافی داشته باشید.

انواع درب های ضد سرقت:
فلزی، مدرن، لابی، حک شده، پیووت، برجسته و ضد حریق.

با انواع مختلف درب های ضد سرقت اشنا شدید،شاید با خود بگویید که ایا هرنوعی از درب ضد سرقت اموزش و نحوه مراقبت جداگانه دارد؟
پاسخ این است که درب های ضد سرقت با ساختار فلزی و چوبی نحوه مراقبت از انها متغیر میباشد که در ادامه به انها خواهیم پرداخت.

نحوه مراقبت از درب ضد سرقت فلزی 

در گذر زمان درب های ضد سرقت فلزی تحت عوامل جوی ممکن است کثیف شده و از زیبایی انها کاسته شود در این صورت شما باید اقدام به تمیز کردن درب ضد سرقت خود کنید:

برای تمیز کردن درب ضد سرقت فلزی، می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

1. پاک کردن گرد و غبار: با استفاده از یک پارچه نرم و خشک، گرد و غبار را از سطح درب پاک کنید. از برس نرم یا خطرنده برای پاک کردن گرد و غبار در نقاط سخت‌رس و ریز استفاده کنید.

2. پاک کردن لکه‌ها: اگر روی درب لکه‌های چربی یا آلودگی دیگر وجود دارد، می‌توانید از حلال یا محلول پاک کننده ملایم استفاده کنید. ابتدا محلول را بر روی پارچه بریزید و سپس لکه را پاک کنید.

3. پاک کردن اثر انگشت: برای پاک کردن اثر انگشت‌ها از روی درب، می‌توانید از محلول پاک کننده یا الکل استفاده کنید. البته پیش از استفاده از هر گونه محلول، بهتر است از تست بر روی یک نقطه کوچک از درب استفاده کنید تا از خرابی یا آسیب به سطح درب جلوگیری کنید.

4. پاک کردن قفل و مکانیزم‌ها: همچنین برای پاک کردن قفل و مکانیزم‌های درب، می‌توانید از یک روغن مخصوص استفاده کنید تا قفل به خوبی کار کند و از زنگ زدن یا خشک شدن آن جلوگیری شود.

(مجموعه رونو،خالق بهترین و با کیفیت ترین درب های ضد سرقت میباشد،که در تمامی محصولات ضد سرقت این شرکت از قفل های برند ضمانت دار استفاده میشود،مانند برند کاله ترک! این قفل ها از 5 تا 7 سال گارانتی داشته تا با خیال راحت خرید کرده و از انتخاب هوشمندانه خود از درب های ضد سرقت رونو لذت ببرید.)

موارد گفته شده بهترین راه برای تمیز کردن و نگه داری درب ضد سرقت فلزی شما میباشد،و با انجام مراحل فوق درب ضد سرقت فلزی شما مدت زمان بسیار زیادی خدمت خواهد کرد.

مراقبت از درب ضد سرقت فلزی

 

نگه داری و مراقبت از درب ضد سرقت چوبی

درب ضد سرقت چوبی به این معنا نیست که تماما از چوب ساخته شده است! بلکه همانند درب های ضد سرقت فلزی ساختار بسیار مقاوم و غیرقابل نفوذی داشته و از خانه و کاشانه شما مراقبت خواهد کرد. اما این درب ها در ظاهر خود از روکش های طبیعی مانند گردو،بلوط،سفید و… استفاده میکنند که مقاوم میباشند و از ضخامت قابل توجهی هم برخوردار هستند ولی باید در حفظ و نگه داری انها کوشا باشیم. در ادامه نحوه مراقبت از این دسته از درب های ضد سرقت را نیز توضیح خواهیم داد.

برای مراقبت از چوب‌های به کار رفته در درب ضد سرقت با روکش بلوط، گردویی، سفید، مشکی و غیره، می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

1. تمیز کردن: برای پاک کردن چوب‌های روکش در درب، از یک پارچه نرم و خشک استفاده کنید تا گرد و غبار را از سطح چوب پاک کنید. از برس نرم برای پاک کردن گرد و غبار در نقاط سخت‌رس استفاده کنید.

2. نگهداری و تغذیه چوب: برای حفظ و نگهداری چوب‌های روکش، می‌توانید از روغن مخصوص چوب یا واکس مورد نیاز استفاده کنید. این مواد به چوب رطوبت و حفاظت لازم را می‌دهند و از خشک شدن و ترک خوردگی آن جلوگیری می‌کنند.

3. پوشش محافظ: برای حفظ رنگ و زیبایی چوب‌های روکش، می‌توانید از پوشش محافظی مانند لاک یا رنگ مات یا باتن استفاده کنید. این پوشش‌ها به چوب حفاظت می‌دهند و از آسیب‌های ناشی از نور UV، رطوبت و گرد و غبار جلوگیری می‌کنند.

4. جلوگیری از آسیب‌ها:  از شوینده های خیلی قوی و اسیدی استفاده نکنید همچنین مراقب باشید که روکش درب فشار زیادی را متحمل نشود چراکه باعث خوردگی و ترک برداشتن روکش خواهد شد همین مورد باعث میشود که پس از شست شو روکش درب دچار ورم شده و از زیبایی ان کاسته شود.

5.پاک کردن قفل و مکانیزم‌ها: همچنین برای پاک کردن قفل و مکانیزم‌های درب، می‌توانید از یک روغن مخصوص استفاده کنید تا قفل به خوبی کار کند و از زنگ زدن یا خشک شدن آن جلوگیری شود.

با انجام این مراحل، می‌توانید از  روکش و قفل های درب ضد سرقت خود محافظت و نگه داری کنید.

مراقبت از درب ضد سرقت با روکش چوبی

پاسخ به چند سوال مهم!

از چه شوینده هایی برای تمیز کردن درب ضد سرقت فلزی و یا با روکش چوبی استفاده کنم؟

  1. شوینده‌های خاص برای فلز: برای تمیز کردن درب ضد سرقت فلزی، بهتر است از شوینده‌های خاص برای فلزها استفاده کنید. این شوینده‌ها معمولاً حاوی موادی همچون اسید استیک، اسید سیتریک یا اسید هیدروکلریک هستند که به خوبی کثیفی‌ها و زنگ را از سطح فلزی پاک می‌کنند.
  2. آب و صابون: برای تمیز کردن درب فلزی، می‌توانید از آب و صابون ملایم استفاده کنید. ابتدا سطح درب را با آب و صابون بشویید و سپس با یک پارچه نرم و تمیز خشک کنید.
  3. پاک کننده‌های خانگی: برخی از پاک کننده‌های خانگی مانند خلال گریپ فروت، سرکه سفید یا پاستای شستشو می‌توانند به خوبی برای تمیز کردن سطح فلزی درب ضد سرقت مورد استفاده قرار بگیرند.
  4. پوشش محافظ: پس از تمیز کردن درب فلزی، می‌توانید از پوشش محافظی مانند واکس فلزی یا رنگ ضد زنگ استفاده کنید تا از زنگ زدگی و خوردگی سطح فلزی جلوگیری کنید.

شوینده های مناسب روکش های گردویی،بلوطی،سفید و…

برای تمیز کردن و نگهداری از روکش‌های چوبی مانند بلوطی، گردویی، سفید و غیره، باید از شوینده‌های مناسب و ملایم استفاده کرد. در زیر چند نکته برای انتخاب شوینده مناسب برای تمیز کردن روکش‌های چوبی آورده شده است:

1. آب و مایع ظرفشویی: برای تمیز کردن روکش‌های چوبی می‌توانید از آب و مایع ظرفشویی ملایم استفاده کنید. آب و مایع ظرفشویی را با آب مخلوط کرده و با استفاده از یک پارچه نرم و تمیز سطح روکش را پاک کنید. سپس با پارچه دیگر خشک کنید.

2. محلول آب و سرکه: محلولی از آب و سرکه نیز می‌تواند برای تمیز کردن روکش‌های چوبی مفید باشد. محلول آب و سرکه را با نسبت یک به یک تهیه کنید و با استفاده از یک پارچه نرم روی سطح روکش پاشیده و پاک کنید.

3. روغن معطر: برای نگهداری و تازه نگه داشتن روکش‌های چوبی، می‌توانید از روغن معطر مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون استفاده کنید. روغن را به دقت روی سطح روکش پاشیده و با یک پارچه نرم تمیز کنید.

4. شوینده‌های خاص برای چوب: برای تمیز کردن روکش‌های چوبی مانند بلوطی، گردویی، سفید و غیره، می‌توانید از شوینده‌های خاص برای چوب استفاده کنید که در بازار موجود هستند. این شوینده‌ها معمولاً حاوی مواد ملایم و مناسب برای تمیز کردن و نگهداری از چوب هستند.

اگر درب ضد سرقت فلزی خود را تمیز کرده و شستشو دهم ممکن است که درب دچار مشکل شود و یا زنگ بزند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که:

با توجه به متریال استفاده شده در ساخت ان ممکن است درب شما دچار مشکل شود یا نشود! برای مثال درب های ضد سرقت رونو از درجه یک ترین محصولات استفاده میکند و تضمین میکند که درب شما به هیچ عنوان دچار مشکل نخواهد شد!و حتی اگر بر فرض محال درب دچار مشکل شد خدمات پس از فروش قطعه خراب شده را پس از بررسی تعمیر و یا تعویض میکند و حتی در صورت لزوم کل درب را برای شما به صورت رایگان تعویض خواهد کرد که این نکته بسیار قابل توجه میباشد.

حال چه کنیم که در حین یا بعداز شستشو و تمیز کردن درب دچار مشکل نشود؟

از شوینده های ملایم که در بالا ذکر شده استفاده کنید تا درب شما دچار زنگ زدگی نشود! اگر درب شما دارای روکش های چوبی و طبیعی گردویی بلوطی و … است سعی کنید با دستمال های نرم و شوینده های ضعیف درب خود را نظافت و تمیز کاری کنید.

همچنین تا حد امکان سعی نکنید به ساختار داخلی قفل ها نفوذ کرده و به قفل و زبانه های ان اسیب وارد کنید.

در تمیز کردن و نگه داری درب ضد سرقت چه کارهایی را نباید انجام دهیم؟

در تمیز کردن و نگهداری از درب ضد سرقت، باید از شوینده‌های مناسب و ملایم استفاده کرد تا از آسیب به روکش و پوشش درب جلوگیری شود. برخی از شوینده‌هایی که بمنظور تمیز کردن درب ضد سرقت باید از آن‌ها پرهیز کرد عبارتند از:

1. شوینده‌های قوی: از استفاده از شوینده‌های قوی مانند اسیدها، قلیاها، محلول‌های آمونیاک و سایر مواد شیمیایی قوی برای تمیز کردن درب ضد سرقت خودداری کنید. این نوع شوینده‌ها ممکن است به روکش درب آسیب برسانند و آن را خراب کنند.

2. مواد سایشی: از استفاده از مواد سخت و سایشی مانند پتچ و سنگ‌های آبرسان برای تمیز کردن درب ضد سرقت پرهیز کنید. این نوع مواد ممکن است روکش درب را خراشیده و آسیب برسانند.

3. مواد حاوی الکل: از استفاده از شوینده‌های حاوی الکل برای تمیز کردن درب ضد سرقت خودداری کنید. الکل ممکن است روکش درب را خشک کند و به آن آسیب برساند.

بهترین روش برای تمیز کردن درب ضد سرقت این است که از آب و مایع ظرفشویی ملایم یا محلول آب و سرکه استفاده کنید. همچنین می‌توانید از پارچه نرم و تمیز برای پاک کردن درب استفاده کنید و سپس با یک پارچه خشک آن را پاک و خشک کنید. این روش‌ها موجب نگهداری و تازه نگه داشتن درب ضد سرقت شما خواهد شد.

اگر درب ضد سرقت ما دچار زنگ زدگی شد چی کار کنیم؟

این اتفاق ممکن است به علت عوامل جوی و یا شستشو پیش بیاید برای بین بردن زنگ فلزات میتوانید از محلول های بخصوصی استفاده کنید. برای مطالعه و اطلاعات بیشتر میتوانید این مقاله را مطالعه فرمایید.

 

کلام اخر:

در این بلاگ،اموزش کاملی از مراقبت و نگه داری درب های ضد سرقت داده شد.درب های های ضد سرقت از مهم ترین مواردی هستند که باید هر ساختمان و خانه ای از انها بهره برده و استفاده کند،همچنین باید در خرید خود نهایت دقت را داشته باشیم چرا که درب ها نقش حیاتی در امنیت و حافظت از ما و اموال ما دارند.
مجموعه رونو خالق بهترین و برترین درب های ضد سرقت میباشد که انواع درب های ضد سرقت را برای شما به ارمغان اورده و از خرید تا نصب گام به گام در کنار شما میباشد،و خدمات پس از فروش حرفه ای نیز دارد که باعث دلگرمی بیشتر شما خواهد بود تا با خیال راحت خرید کنید.

جهت مشاهده انواع درب های ضد سرقت رونو کلیک کنید.

 

مدیریت وب‌سایت

یک نظر

  • kasra گفت:

    اطلاعات بسیار مفید بود.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *